Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 267 618 bloog闚 | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS

Po godzinach :-)

sobota, 28 stycznia 2012 23:27

Po godzinach

 Buszuj帷 po czelu軼iach internetu czasem znajduj rzeczy ciekawe, dziwne lecz przewa積ie 鄉ieszne. Poza rowerem interesuj si technikami sprzeda篡, ale takiej techniki jeszcze nie spotka貫m :-] Gratulacje za niemal udany, ale na pewno 鈍ierzy, pomys! A tu link do pe軟owymiarowej zrzutki w mojej galerii : 2011-10-16_131008

                                                                                                        Elmer 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Testy, opinie, por闚nania

sobota, 28 stycznia 2012 23:10

 

Kierownica Titec El Norte Prolite

 

 Pora na opis kierownicy któr uje盥zam od 2009 roku. Zakupi貫m j podczas pobytu w Irlandii, na naszym rynku niezbyt popularna :


szeroko嗆 - 690mm (鈍ietna zabawa i kontrola)
wznios - 1,5" (dost瘼ne te 2,25") (w góry 鈍ietna, do tricków mo積a bra wy窺z)
waga - 275gram (wersja 1,5" wzniosu) (w 2009 na DH to i tak nie za du穎)
materia - 7075 T6 (dobry)
鈔ednica - 31,8 mm (sztywno嗆 i precyzja prowadzenia zawsze b璠 z Tob!)


Z pude趾a :


 Wyko鎍zenie : mucha nie siada! Bardzo dok豉dnie. Wida, 瞠 to dobra kiera. Je郵i dla kogo 690mm to za szeroko to na obu ko鎍ach znajduje si podzia趾a do ewentualnego skrócenia kierownicy.

 
Zamontowana :

 
Sezon pierwszy :

 Dobrze le篡 w d這niach. W豉郾ie dlatego kupi貫m j a nie l瞠jsze kierownice do jazdy trail czy enduro. Wygoda jak dla mnie na najwy窺zym poziomie! No i ten design! ;)

 Dzi瘯i sporej szeroko軼i bez problemu mo積a panowa nad rowerem w szybkich zakr皻ach. Oversize zapewnia jej 鈍ietn sztywno嗆, co przek豉da si nad precyzje prowadzenia. Przy podjazdach ze wzgl璠u na szeroko嗆 trzeba si ciut bardziej zaprze, ale o ile nie cierpi si na anemie, to nie powinno sprawiac to nikomu a takiego problemu. Chyba 瞠 kto je寮zi rasowe XC, wtedy odradzam.

//

 W porównaniu do seryjnej kierownicy zauwa瘸lnie wzros豉 sztywno嗆 w porównianiu do montowanej seryjnie. Czysta rado嗆 z jazdy te poszybowa豉 w gór.


 Podsumowuj帷, rasowa kiera DH i FR, niekoniecznie tylko do tych dyscyplin. Je郵i kto je寮zi turystycznie lub po prostu, najlepiej si bawi je盥z帷 w dó a 660mm to dla niego ciut ma這, warto przyjrze si takim produktom. Cho wybieraj帷 podobny produkt, tylko 瞠 przeznaczony do all mountain, mo積a urwa par gram. Ale powody, dla których wybra貫m t kier a nie inn, l瞠jsz, ju poda貫m :)

Sezon drugi :

 Chyba zapomnia貫m 瞠 mam nienale膨c do wagi piórkowej kier szerok na 69 cm i do tego mostek d逝gi na 60mm, bo w tym zezonie pomimo tego zestawu nie mam problemu z atakowaniem naprawde poka積ych górek. Je郵i widze go軼ia na rowerze XC za oko這 8 - 10ty z który odpada na d逝gim, stromym podje寮zie jakie 2 metry przede mn miel帷 ziemi tylnym ko貫m i z klat przyklejon do mostka, to mog wszystkim zastanawiaj帷ym si nad szerok kier powiedzie, 瞠 nigdy nie zamienie kiery na co w篹szego. Pocz徠kowe problemy z podjazdami szybko min窸y daj帷 niez陰 zabawe na zjazdach i poczucie totalnej kontroli nad maszyn. Spokojnie polecam ludzi jezdz帷ym turystycznie, chyba 瞠 koniecznie chcecie mie minimalistyczn rurk zamiast kiery
P.S. Kiera ma jedna wad. Jak jecha貫m z roboty na rowerze to musia貫m sta w korku i wdycha spaliny bo nie mog貫m si przecisn望 mi璠zy autami a nie by這 pobocza  Ot, taki jest urok niektórych, wkopanych w ziemi lub otoczonych murem uliczek w Irlandii.

 

Sezon trzeci:

  Zjazdy 50km/h z Koziej Góry po szutsze, techniczne trasy, miasto czy wielogodzinne, asfaltowe wycieczki z narzeczon i mog powiedzie, 瞠 kierownica jest niesamowicie uniwersalna! Gdyby by豉 l瞠jsza, to nawet na maraton mo積a by si szarpn望. Gdybym oczywi軼ie tylko mia na to ochot :-D A do enduro 鈍ietna!

                                                                                                  Elmer


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Wielcy nieobecni

niedziela, 22 stycznia 2012 1:08

 

 Charge Blender  

 

  Patrz帷 czasem w internecie na rowery egzotyczne marek z najró積iejszych zak徠ków 鈍iata cz瘰to 瘸逝j, 瞠 nie mo積a zdoby ich na naszym rynku. Z drugiej strony, zdeterminowany i odpowiednio zaopatrzony w gotówk kolarz ma szans zdoby oryginaln maszynk.

  Do grona takich rowerów z pewno軼i mo積a zaliczy ten rower : Charge Blender. Pomimo 瞠 marka pochodzi z Anglii, u nas nie s造cha o niej za du穎 (cho tu z pomoc mog przyby rzesze rodaków przebywaj帷e na wyspach).

  Wykonana z japo雟kiej stali Sanko cro – mo rama posiada wzmacnian w dolnej cz窷ci gówk ramy o k帷ie 68 stopni. 66 stopni k徠a rury podsiod這wej przesuwa ci篹ar rowerzysty do ty逝, u豉twiaj帷 ostr, techniczn zabaw do której rower zosta stworzony. Tylne wide趾i d逝go軼i 420mm nie s wyj徠kowo krótkie i przemawiaj raczej za stabilno軼i roweru. Rower nie da si wyposa篡 w przedni przerzutk ze wzgl璠u na brak przelotek na przewód. Pozostaje napinacz lub przeróbka na singla. To samo dotyczy mocowania bidonu. Trzeba wyposa篡 si w plecak z buk豉kiem. Rower daje mo磧iwo嗆 ulokowania z ty逝 szerokiego kapcia. Znowu uk這n w stron szalej帷ych po górach. Najwi瘯sz wad tej ramy jest to, 瞠 jest oferowana w jednym rozmiarze z górn rur d逝go軼i 550mm i rur podsiod這w d逝go軼i 384mm. Ale pono nie mo積a mie wszystkiego. Sztyca  o 鈔ednicy 27,2mm bardziej kojarzy si z rowerami XC, ale dzi瘯i temu ma szans zniwelowa cho cz窷 wstrz御ów wygenerowanych przez pod這瞠, zanim dotr do ... nas :)     Producent zadba, aby rower najlepiej czu si na technicznych trasach daj帷 niesamowit frajd z jazdy oraz na torach 4X (cho szeroka kierownica mo瞠 utrudnia przeciskane si mi璠zy zawodnikami) i co najwa積iejsze, uda這 mu si. Za t zabawk trzeba przygotowa 1000 funtów.

 

W 2012 producent do roweru dokr璚a takie rzeczy jak :


amor : Marzocchi Dirt Jumper 3, 100mm
hamulce : Avid Elixir 1
stery : FSA TH-875
mostek : Gravity GAP, 40mm
kierownica : Gravity Maximus OS, 710mm
peda造 : Eclat Surge PC
suport : Truvativ Howitzer
obr璚ze : Alex FR-30
gripy : New Charge Griddle lock-on
opony : Charge Splashback (1.8'' ty, 2.1'' przód)
siod這 : Charge Spoon
sztyca : Gravity GAP post
manetka : SRAM X5 9/s
tylna przerzutka : SRAM X7 9/s krótki wózek
korby : Truvativ Hussefelt 1.0, 36t
kaseta : SRAM PG 950 11-28t
przednia piasta : SRAM X-7, 32h
tylna piasta : SRAM X-7, 32h



W zesz造m roku rower poska責any by na troch inny cz窷ciach oraz oferowany by z innym malowaniem.


Ale najwi瘯sz odmian by豉 rezygnacja z produkowania ramy tytanowej. Troch szkoda.

 

 A tu http://vimeo.com/2242543 rowerek w akcji na testach w Walii. Uje盥za Richard Cunynghame. Mi貫go ogl康ania!

                                                                                   Elmer


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Testy, opinie, por闚nania

sobota, 21 stycznia 2012 16:58

 

Moja Kona Blast Deluxe 2009

 

 

  Jako 瞠 jest to mój pierwszy wpis na bloga, wi璚 od czego mia豚ym zacz望, je郵i nie od prezentacji mojej maszyny.

 

  

Na pocz徠ek lista, z czego rower zosta poskr璚any :

 

rama: Kona All-Mountain Aluminum rozmiar 18 cali (fajna rama z dobrym geo)

amor: Fork RockShox DART 2 w/turnkey 100mm (oj bieda, bieda...)

korby: FSA Apha Drive Exo Powerdrive 44/32/22 (jako takie, byle nie do wyczynu)

peda造: Wellgo LU-A9 (do wymiany)

豉鎍uch: Shimano HG53 (w porz康ku)

kaseta: Shimano Deore (11-32, 9spd) (bezproblemowa) 

przerzutki: Shimano Deore (dobry sprz璚ior)

manetki: Shimano Deore (wr璚z idiotoodporne)

kierownica: Kona Aluminum (wygodna, ale nie na ci篹ki teren)

wspornik kierki: Kona Control (ci篹ka i za d逝ga jak na ten rower)

gripy: Kona Mooseknuckle (dobre)

hamulce: Hayes Stroker Ryde Hydraulic V6 tarcze 6 cali (hmmm...)

piasta przód: KK Disc (piszczy, rz瞛i ale jedzie)

piasta ty: Shimano M475 disc (bez bajerów)

szprychy: stalowe 14g (nie po豉ma貫m, uff...)

opony: Maxxis Ignitor 26 x 2.1 (XC, do zabawy zbyt lajtowe)

obr璚ze: Alex Ace-18 (UWAGA! S tak cienkie, 瞠 po zdj璚iu opony mo積a si nimi poci望!)

siode趾o: WTB Speed V Sport SE (cz瘰to przyprawia mnie o ból g這wy)

sztyca: Kona Thumb (lubi trzeszcze)

 

 Rower,jak wida,nie jest z wysokiej pó趾i,warto w nim wymieni par rzeczy ale po kolei.

 

 Pozycja na rowerze jest bardzo wygodna. Przymierza貫m si do rowerów ze skokiem 12-13cm z przodu i innych rowerów z 10 cm i powiem,瞠 na Konie siedzi si jak na rowerze o wi瘯szym skoku amortyzatora. Producent zostawi do嗆 d逝g rur sterow w amortyzatorze i zestaw podk豉dek, co pozwala na pó幡iejsze korekty wysoko軼i mostka.

 

 Rama wykonana jest bez zb璠nych bajerów. Jest prosta w formie, 豉dnie pospawana i co najwa積iejsze, dok豉dnie. Rury posiadaj zmienny przekrój, gówka ramy ma wzmocnienie a tylne wide趾i s lekko wygi皻e. Ca這嗆 pomalowana jest dobrym lakierem. Napisy równie s malowane,co jest dla mnie plusem. Nie lubi naklejek. Warto wspomnie, 瞠 nie ma piwotów pod V-ki, wi璚 je郵i nie lubicie hamulców tarczowych, to b璠ziecie musieli polubi.

 

 Amor ma 10cm skoku i jest zdecydowanie bardziej twardy ni bardziej mi瘯ki. To mój pierwszy amor, ale raz mia貫m do czynienia Junior T, to w porównaniu z moim Dartem by mi璚iusi jak podusia. Amor posiada regulacje twardo軼i (cho ró積icy w pracy nie zauwa篡貫m pomimo 瞠 kr璚i貫m od oporu do oporu) i szybko軼i t逝mienia (to ju dzia豉) oraz prost, a przez to skuteczn, blokad. Cho o tej jej „skuteczno軼i” to musz nadmieni, 瞠 ma ograniczony czas u篡tku. Po dwóch sezonach zdech豉 i przodem buja czy chc, czy nie. Ale póki blokada dzia豉豉 to zablokowany pracowa uginaj帷 minimalnie,co pono jest dla tej marki normalne. Posiada równie minimalne luzy na goleniach skutkuj帷e wcale nie takim minimalnym bujaniem w p豉szczy幡ie poziomej.

 

Hamulce - klamka jest zbyt d逝ga i niezbyt dobrze le篡 w d這ni, si豉 hamowania nie urzeka a modulacja sprawia troch k這potu. Polecam wymieni przedni tarcze na 7".Dopiero wtedy mo積a mówi o prawdziwym hamowaniu a nie spowalnianiu. Ale uczucie tarcia metal o metal pozostaje. Na plus mog zaliczy dobr 篡wotno嗆 klocków.

 

 Korby nie sprawi造 mi jeszcze problemów,ale niestety suport wygina si przy mocnym peda這waniu co objawia si ocieraniem 豉鎍ucha o prowadnice przerzutki. Suport po dwóch sezonach uwielbia 輳zi przy mocnym peda這waniu.

 

Peda造 do陰czone do roweru nie nadaj si do agresywnej jazdy. S to typowe stalówki. S豉bo trzymaj przy szybkiej je寮zie. Jedyny plus jest taki, 瞠 nie robi takich dziurek w piszczelach jak platformy z pinami.

 

 Nap璠 oparty na Deore dzia豉 bez problemów. Wiadomo,trzeba czy軼i,oliwi i regulowa a wtedy ca這嗆 pracuje jak trzeba. O nap璠zie rozpisz si pó幡iej.

 

 Ko豉, mimo 瞠 nie s zbudowane z drogich cz窷ci,wytrzymuj sporo wywo逝j帷 tym moje zaskoczenie. Pomimo deszczu i b這ta piasty wytrzyma造 du穎. Przednia zacz窸a w ko鎍u wydawa z siebie jakie piski, ale dzia豉 nadal. Obr璚ze s jak nowe, bez wgniece i wykrzywie. A dziwne, bior帷 pod uwag ich marn szeroko嗆. Mimo to, ko豉 zosta造 wymienione na zbudowane na obr璚zach Sun Rims Equalizer 29 o szeroko軼i, nie uwierzycie, 29mm (o nich te jeszcze si rozpisz) co by這 dobr decyzj.

 

 Skoro jestem przy ko豉ch to wspomn o oponach. Sprawuj si bardzo dobrze na ca這dniowych wycieczkach. Dobrze trzymaj, pod warunkiem 瞠 jest sucho a my nie lecimy w dó na z豉manie karku. Ich wad jest to,瞠 ch皻nie 豉pi b這to i niech皻nie je gubi. Na mokrych kamieniach te trzeba uwa瘸. Przy szybkiej je寮zie na zab這conych, kr皻ych 軼ie磬ach wyra幡ie czu u郵izgi obu kó nad którymi idzie jednaj zapanowa. Nie ukrywam, 瞠 nie by貫m do ko鎍a zadowolony z opon, które za bardzo pasuj do XC ni do technicznej i szybkiej jazdy po górach. Wymieni貫m je na Maxxis Ardent 2,25” z ty逝 i Minion DH/F z przodu. Warto by這, moimi do鈍iadczeniami podziel si w odr瑿nym wpisie.

 

  Reszta komponentów jak sztyca,mostek i kierownica to cz窷ci sygnowane logo Kona. Warto wymieni mostek (co te zrobi貫m). Seryjny ma 90mm d逝go軼i i jest chyba z o這wiu! Kierownica szeroko軼i 660mm jest dobra do turystycznych wypadów czy jazdy XC i jest wygodnie wygi皻a. Sztyca lubi co par miesi璚y z豉pa luz. Siod這 nie zachwyca wykonaniem, a mnie równie nie zachwyca swoim kszta速em. Szczególnie mocno daje mi si to w znaki przy d逝窺zej, kadencyjnej je寮zie po ulicy. Gripy to standardowe naci庵ni皻e gumy. Ale nie mia貫m z nimi problemów.

 

 

 A teraz to, czego nie wyczyta si w tabelce czyli wra瞠nia z jazdy oraz co warto w rowerze wymieni. Pierwsze co si czuje to stabilno嗆 roweru. Prowadzi si go pewnie i nie ma mowy o 瘸dnym myszkowaniu. K徠 gówki ramy wynosi w ko鎍u 68,5 stopnia, co si szuje. Pr璠ko嗆 w zakr皻ach ograniczaj tylko dwie rzeczy: przyczepno嗆 opon i nasza odwaga/brawura. 60km/h nie robi na tym rowerze 瘸dnego wra瞠nia. W terenie poezja. Jedzie si tyle ile si w nogach. Podjazdy id g豉dko, mimo 瞠 nigdy za nimi nie przepada貫m, cho trzeba pilnowa przedniego ko豉 aby mocno trzyma這 si pod這瘸. Za to zjazdy to sama frajda. Dlatego seryjny, 90mm mostek zast徙i貫m krótszym d逝go軼i 60mm. Seryjn kierownic wymieni貫m na Titec El Norte Pro Lite o szeroko軼i 690mm (dok豉dniej opisz j w oddzielnym te軼ie). Rower po tej wymianie od razu pokaza pazurki na zjazdach lepiej wchodz帷 w zakr皻y i nabieraj帷 wi璚ej zwinno軼i. Wiadomo,nie jest to maszyna do ostrych szale雟tw, a jedynie rower który najlepiej czuje si na singletrackach, ale wymieniaj帷 kilka cz窷ci mo積a zbudowa dobry sprz皻 do szybkiej jazdy po górach jak i do zwiedzania tych trudniejszych szlaków. O czystej frajdzie z jazdy po modyfikacjach chyba pisa nie musz :) Peda造 wymieni貫m na aluminiowe platformy. Warto by這. No, oczywi軼ie chyba 瞠 kto woli SPD.

 

 

Werdykt :

 

 1. Rower dobry do turystyki. Nienajmocniejsze cz窷ci nie skapituluj za szybko, a cz窷ci b璠zie mo積a w ramach potrzeb i mo磧iwo軼i wymienia na l瞠jsze. Za to spokojna geometria pozwoli um璚zonemu podró積ikowi dojecha gdzie chce bez potrzeby skupiania si na utrzymaniu roweru w ryzach.

 

 2. Rower na maratony. Tu przydadz si ju modyfikacje na l瞠jsze i wytrzymalsze cz窷ci (amor, korby, kiera i mostek). 安ietne w豉軼iwo軼i w terenie sprawi, ze jedyne czego mo瞠 zabrakn望 to pary w nogach. Dlatego zamiast siedzie przed kompem we si lepiej za trening! ;)

 

 3. Rower na techniczne szlaki (moje ulubione). Tu warto zainwestowa w : amor (tak ze 120mm skoku nie zaszkodzi), ko豉 (szersze obr璚ze), opony (po choler 鈍ietny rower który nie trzyma si naszej Matuli Ziemi), trzeba porobi co z hamulcami, kiera i reszta (tak jak pisa貫m). Wtedy rower o篡je. Ale bez przesady, bo jaki wi瘯szych lotów rama mo瞠 po prostu nie wytrzyma. Z drugiej strony, nie ma sensu kupowa tego roweru po to, by od razu wymienia wi瘯szo嗆 cz窷ci, bo za t sum kupicie ju co lepszego. Pozostaje je寮zi, je寮zi i je寮zi. A jak ju co zajedziecie to wymienia na lepsze. Czego i Wam 篡cz!          

                                                                                                            Elmer


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

wtorek, 19 wrze郾ia 2017

Licznik odwiedzin:  3 540  

Kalendarz

« stycze »
pn wt cz pt sb nd
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Archiwum

O mnie

Urodzi貫m si w Bielsku - Bia貫j w 1983. Tu te powr鏂i貫m po paru latach sp璠zonych w Irlandii. Maj帷 od dzieci雟twa widok z okna na g鏎y, nie wyobra瘸m sobie 篡cia na r闚ninach. Na rowerze je盥z od dziecka, cho pierwszego "g鏎ala" dosta貫m od rodzic闚 jak mia貫m 12 lat. Wtedy jeszcze nawet nie przypuszczali, 瞠 zosta貫m zaifekowany cykloz kt鏎a towarzyszy mi do dzi :) Cho od tamtej pory min窸o du穎 czasu, nadal czuj, 瞠 w tematyce rowerowej mam jeszcze sporo do nadrobienia :)

G這suj na bloog






zobacz wyniki

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz sw鎩 adres e-mail aby otrzymywa info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 3540
Wpisy
  • liczba: 9
Galerie
  • komentarze: 0
Bloog istnieje od: 2068 dni

Lubi to

Wi璚ej w serwisach WP

Pytamy.pl

Pytamy.pl