Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 267 618 bloog闚 | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS

Po godzinach

czwartek, 19 kwietnia 2012 11:52

Rower wyczynowy? Hmm... Wyczynem b璠zie go sprzeda.

                                                                                                                    Elmer


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (3) | dodaj komentarz

Prezentacja

wtorek, 14 lutego 2012 10:47

 

 

 

Production Privee Shan Macaw Limited Edition

 

 

 Jak tylko zobaczy貫m t ram to ma這 nie za郵ini貫m klawiatury w moim laptopie i od razu wiedzia貫m, 瞠 musz wrzuci to na mojego bloga.

 Ta ma這 znana (do tej pory) firma ulokowana gdzie w Andorze, produkuje ramy oraz cz窷ci rowerowe korzystaj帷 z niema貫go do鈍iadczenia Cedrica Gracii. I to w豉郾ie rama przyku豉 moj uwag, a dok豉dnie model Production Privee Shan Macaw Limited Edition. Ramka przeznaczona jest do all mountain, enduro i jazdy rodem z imprez typu megavalanche. Od standardowej ramy o nazwie Shan Classic ró積i j jedynie odjechan kolorystyka. Nawet cena wynosz帷a 599 euro jest w przypadku obu ram taka sama. Jedyna ró積ica jest taka, 瞠 za serie limitowan wp豉camy 199 euro, z pozosta貫 400 dopiero przy odbiorze. Oczywi軼ie je郵i kto jest ch皻ny to musi si 酥ieszy, w ko鎍u to seria limitowana i podejrzewam, 瞠 raczej pójdzie jak cieple bu貫czki.

 

 Co do suchych danych technicznych, s ca趾iem mi貫. Rama wykonana jest z japo雟kiej stali cromo DB 4130. Gówka ramy o „relaksacyjnym” k帷ie 66 stopni rozszerza si na dole do rozmiaru 1,5” gwarantuj帷 odpowiedni sztywno嗆 przodu. Suport wspó逍racuje z suportami typu BB 92 standard Shimano. Wokó suportu dumnie pr篹y si mocowanie napinacza w standarcie ISCG 05. Rura podsiod這wa znajduje si pod k徠em 72,5 stopnia. D逝go嗆 tylnych wide貫k to 420mm a baza kó wynosi 1089 (s), 1109 (m), 1129 (l) oraz 1164mm (xl). Nie musz ju dodawa, 瞠 rama oferowana jest w czterech rozmiarach. Dla tych rozmiarów d逝go嗆 górnej rury mierzona horyzontalnie wynosi odpowiednio : 560, 580, 600 oraz 635mm.

Ramka wa篡 2,6 kilo i przeznaczona jest amorów o skoku 150 – 160mm.

 

Production Privee Shan Classic, te robi wra瞠nie.

 

Moim zdaniem :

Ciekawa rama w fajnej kolorystyce. Limited edition znacznie podnosi ...no, mo瞠 nie presti, ale na pewno ludzie w temacie widz帷 ten rower b璠 wiedzieli, 瞠 maj do czynienia z prawdziwym rowerowym zapale鎍em. Mi造m zaskoczeniem jest, 瞠 pomimo limitowanej serii cena nie uleg豉 zmianie. Fakt, 瞠 jedyna ró積ic jest kolor farby, ale pomimo tego, wiele firm uwa瘸 takie posuni璚ie za warte dodatkowej dop豉ty. Szkoda tylko, 瞠 rama nie posiada mocowa na bidon, przez co mi這郾icy all mountain i enduro zmuszeni s do wo瞠nia ca貫go zapasu wody na plecach. Cho patrz帷 na t ram mo積a przymkn望 oko na ten szczegó ;-) Acha, zapomnia貫m, to cudo nie jest dost瘼ne w naszym kraju. Najbli窺zy punkt sprzeda篡 znajduje si w Czechach. To nie pierwsza porz康na marka niedost瘼na u nas za to do kupienia u naszych po逝dniowych s御iadów. Ci to maj szcz窷cie!

                                                                                                         Elmer


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Testy, opinie, por闚nania

niedziela, 05 lutego 2012 22:46

 

 Ashima Air Rotor 180mm

 

 

  Jak zrobi obwarzanek? Wzi捷 dziur i obtoczy dooko豉 ciastem. Te tarcze to w豉軼iwie same dziury. Robi wra瞠nie niezwykle filigranowych. Ich formie i wykonaniu trudno cokolwiek zarzuci. Co do masy, jak je kupi貫m to znalaz貫m wzmianki o masie 105 gram dla rozmiaru 7". Niedawno znalaz貫m na necie 瞠 102 gramy, a producent podaje 112 gram. Trzeba by mie w豉sn wag by doj嗆 prawdy. Ale wed逝g Rowerowa waga.pl i tak s l瞠jsze ni seryjne tarcze Hayes w rozmiarze 160mm (116 gram). Nie幢e!

 

 Jazda. Pierwsze par hamowa oczywi軼ie ci庵nie si jak guma w majtach, ale tarcza dotar豉 si szybko oferuj帷 znacznie wi瘯sz moc ni wcze郾iejsza 160 Hayes. Zmartwienia typu samooczyszczanie tarczy b康 wystarczaj帷e ch這dzenie nie wchodz w rachub.

 

 Jedyne nad czym si zastanawia貫m, to czy taka tarcza wytrzyma ewentualne uderzenia tak, jak ci篹sze tarcze? Taka ma豉 ilo嗆 materia逝 mog豉 by si 豉twiej odgina. Puki co, par razy rozsta貫m si z rowerem na stromych zjazdach i nic si nie pogi窸o. Moja ocena produktu : w pe軟i zadowolony.

 

 Kolejnym plusem tej tarczy jest te to, 瞠 nadaj rowerkowi fajnego wygl康u. A jak hamuj to robi takie fajne, ciche TRRRrrrrrrr...

 

 Gdy j kupowa貫m w 2009, na naszym rynku warta by豉 130z. Wtedy by豉 te najl瞠jsz w pe軟i stalow tarcz na 鈍iecie.Teraz na 7” trzeba wyda oko這 80z wraz przesy趾 (dane z Allegro), wi璚 cen trzeba uzna za przyzwoit.

 

  Po trzech, 鈔ednio intensywnych sezonach tarcza ma si dobrze, nie 軼iera si szybko (cho mo積a by si tego spodziewa po tak ma貫j ilo軼i materia逝). Klocki hamulcowe te nie zu篡waj si szybciej ni z oryginaln, bardziej rozbudowan tarcz Hayes'a.

 

  Rok temu te tarcze wesz造 do produkcji z kolorowymi 鈔odkami. Ot taki ma造, ale za to jaki mi造, uk這n w stron rowerowej estetyki.

 

  Na naszym rynku Ashima Air Rotor dost瘼ne s pod mark ... Dartmoor! Minusem jest to, 瞠 Dartmoor oferuje je tylko w rozmiarze 140mm i 160mm. Ashima dost瘼na jest do 203mm.

 

 Na ten sezon Ashima wprowadza do sprzeda篡 jeszcze l瞠jsze i jeszcze bardziej odjechane tarcze Ai2. Porównuj帷 mas : 180mm Ai2 ma podobn wag jak 160mm Air Rotor! Oby to nie by造 ju tarcze wy陰cznie dla "golinogów", bo prezentuj si cudnie :-)

                                                                                                  Elmer


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

Po godzinach

sobota, 04 lutego 2012 22:28

 

Po godzinach

 

Buszuj帷 po czelu軼iach internetu czasem znajduj rzeczy ciekawe, dziwne lecz przewa積ie 鄉ieszne. Tym razem znalaz貫m "do嗆 przecenione" przez swoich w豉軼icieli oferty :-)

link do pe軟owymiarowego zdj璚ia : 2012-01-29 001230

 

a tu druga "okazja" : 2012-01-29 001618

 

 

Nic tylko bra, bo taka okazja si szybko nie powtórzy! :-D

                                                                                             Elmer


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Dziwne, kultowe, wyj徠kowe

sobota, 04 lutego 2012 22:12

 

Dziwne, kultowe, wyj徠kowe

Giant Acid (2004 rok)

 

 Zastanawia貫m si, od czego rozpocz望 by seri artykuów po鈍i璚onych rowerom kultowym, dziwnym, oryginalnych ale przede wszystkim na wskro wyj徠kowych. Temat nasun掖 si sam, gdy pod prac widywa貫m osob uje盥瘸j帷 Giant'a Acid. Fakt, 瞠 rower do skoków by w tym wypadku przerobiony na mieszczucha, mi璠zy innymi posiada 豉man, wielok徠ow kierownic (o matko!), ale tej ramy nie mo積a pomyli z inn.

 

 

 

 Ten cudak wszed do sprzeda篡 w 2004 roku i kosztowa 2 199z. W zamian otrzymywali鄉y niepowtarzaln ram wykonan z aluminium AluxX6061 z wymiennym hakiem przerzutki. Co do masy, nie ma ju informacji na polskiej stronie producenta. Pisze tylko, 瞠 jest lekka :-). Ciekawe... Ale na zagranicznych stronach pisz o masie od 14kg. Cho tam rower oferowany jest w innej, cho te nie wy鈔ubowanej specyfikacji. Do wyboru mieli鄉y na naszym rynku tylko dwa rozmiary ramy : 13,8” oraz 15,5”. Czyli raczej mniejsze ni wi瘯sze.

 

 Seryjny widelec to RST Omega T4 o skoku 100mm. Jak na rower maj帷y dostarcza czystej frajdy z jazdy a co za tym idzie tak瞠 du篡ch przeci捫e, wybór do嗆 ma這 trafny. Wszak musi by jaki powód, dla którego RST jest t逝maczone przez tych bardziej zakr璚onych bikerów jako Rozwal Sobie Twarz, b康 Russian Shit Technology limo.

 

 Zasiadaj帷 za sterami w 豉pki wpada豉 nam kierownica Titec Hellbent o skromnej szeroko軼i 640mm. Wspornik kierownicy to tak瞠Titec, model Big AL o d逝go軼i bodaj瞠 60mm. No, tu ju lepiej.

 

 Wspornik siod豉 typu BMX wykonany by ze stali (bior帷 pod uwag jego k徠, wcale nie dziwi si, 瞠 producent nie u篡 l瞠jszego, ale za to kruchszego, aluminiowego) i mia 鈔ednic 27,2mm. Siod這 to SDG U.S.A Bel – Air. Peda造 to typowe, ca趾owicie nieprzystosowane do lotów i ostrej jazdy plastiki. No có, cena nie by豉 wygórowana, wi璚 ci篹ko by這by liczy na jakie rarytasy.

 

 Za nap璠zanie roweru odpowiedzialne by造 (oczywi軼ie poza nogami uje盥瘸j帷ego go rowerzysty) aluminiowe korby Giant o z瑿atkach 22x32x42. To nie b陰d - trzy blaty w rowerze do skakania! I zapomnijcie o os這nie czy rockringu. Oczywi軼ie, najwi瘯szy blat zawsze mo積a zdj望 i zast徙i os這n, ale 32 z瑿y do zdecydowanie zbyt ma這, aby porz康nie dokr璚i zje盥瘸j帷 z górki. Ale to by貫 inne czasy. Za sprawn zmian biegów odpowiada造 po kolei : klamkomanetki Shimano ST – EF29, z przodu pracowa豉 niez豉 przerzutka Shimano Alivio, z ty逝 o grup ni窺za Acera. Je郵i taka kombinacja komu nie pasowa豉, zawsze móg tyln przerzutk urwa na jaki korzeniach czy murku i kupi inna. ζ鎍uch lata po o鄉iorz璠owej (gdzie te dobre czasy, 瞠 nie trzeba by這 豉dowa w rower minimum 9 rz璠ów) kasecie SRAM PG – 830 o z瑿atkach 11 – 32. O samym 豉鎍uchu producent nie wspomina.

 

 Skoro napisa貫m, dzi瘯i czemu rower toczy si do przodu, to teraz wspomn na czym si toczy. Aluminiowe obr璚ze 26x36A/V z dalek tr帷aj produktem no name i by造 przystosowane pod hamulce V – brake. Szprychy to klasyczne stalówki, dzi瘯i czemu skutecznie podnosi造 mas zestawu ale tak瞠 wytrzyma這嗆. A to akurat du篡 plus. Ca這嗆 z przodu i ty逝 kr璚i豉 si na piastach Formula 36H QR. Niestety, nie znalaz貫m informacji, jakoby posiada造 mo磧iwo嗆 monta簑 tarcz hamulcowych. A szkoda, bo rama by豉 gotowa pod hamulce tarczowe. 疾by rower utrzymywa si na obranym kursie dba造 opony WTB Mutano Raptor w rozmiarze 2,24”. S one mniejsze, ni wskazywa豉 by na to podawana szeroko嗆, ale maj niez貫 opinie, o ile nie wjedziemy na mokr lub lu幡 nawierzchni. Rower wytraca pr璠ko嗆 za pomoc aluminiowych hamulców V – brake marki Tektro model TB07AL.

 

 Kupuj帷 ten rower musieli鄉y si zadowoli ram w kolorze nie鄉iertelnej, wiecznie modnej, przez niektórych jedynej uznawanej, dla innych ju nudnej i banalnej, mrocznej, oklepanej, po造skuj帷ej, nie daj帷ej po sobie zna plam smaru czerni. Je郵i kogo taki stan rzeczy nie odpowiada, musia豚y rowerek sprowadza zza granicy. Ot co!

 

Giant Acid w wersjach dost瘼nych na rynku japo雟kim w 2005 roku.

 

 

 

 A jak to je寮zi zapytacie? Ile ludzi, tyle opinii. Cho 鈔edni ma ... 鈔edni. Najbardziej oberwa豉 nietypowa, niezbyt praktyczna rura podsiod這wa.. Ale jakiekolwiek loty mo磧iwe dopiero po wymianie niektórych cz窷ci jak amor, peda造 bo sza逝 nie ma.

 

 Acid najwyra幡iej by eksperymentem Giant'a z nowym designem, ale raczej niezbyt udany, gdy model  szybko zszed z ta鄉 produkcyjnych. Dok豉dnie to w 2005. Uznanie za to odnosi bardziej standardowy model STP, produkowany od 豉dnych paru lat i uje盥瘸 go mi璠zy innymi leenda streetu Jeff Lenovsky . Tyle 瞠 chc nadmieni, 瞠 STP na naszym rynku nigdy nie by oferowany i chyba ju z jakiego tajemniczego powodu nie b璠zie, za co dla Giant'a posy豉m wielkie i szczere DZI - KU - JE - MY! (>_<)

                                                                                                       Elmer


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

wtorek, 19 wrze郾ia 2017

Licznik odwiedzin:  3 541  

Kalendarz

« wrzesie »
pn wt cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Archiwum

O mnie

Urodzi貫m si w Bielsku - Bia貫j w 1983. Tu te powr鏂i貫m po paru latach sp璠zonych w Irlandii. Maj帷 od dzieci雟twa widok z okna na g鏎y, nie wyobra瘸m sobie 篡cia na r闚ninach. Na rowerze je盥z od dziecka, cho pierwszego "g鏎ala" dosta貫m od rodzic闚 jak mia貫m 12 lat. Wtedy jeszcze nawet nie przypuszczali, 瞠 zosta貫m zaifekowany cykloz kt鏎a towarzyszy mi do dzi :) Cho od tamtej pory min窸o du穎 czasu, nadal czuj, 瞠 w tematyce rowerowej mam jeszcze sporo do nadrobienia :)

G這suj na bloog






zobacz wyniki

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz sw鎩 adres e-mail aby otrzymywa info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 3541
Wpisy
  • liczba: 9
Galerie
  • komentarze: 0
Bloog istnieje od: 2068 dni

Lubi to

Wi璚ej w serwisach WP

Pytamy.pl

Pytamy.pl